Wednesday, March 30, 2011

kuracja odmladzajaca

Niektore znane aktorki podobno decyduja sie na dziecko w wieku czterdziestukilku lat aby sie odmlodzic. Wiadomo, mloda mama, nowy poczatek, dawka hormonow, itp. Odkrylam ze na mnie chowanie Stokroty rowniez wplywa odmladzajaco, chociaz niezupelnie w ten sposob. Otoz bycie mama sprawia ze czuje sie kompletnie niezdarna, nieprofesjonalna, i niedouczona i ogolnie niepowazna. Czuje sie jak nastolatka, ktorej ktos powierzyl dziecko w opieke (mimo ze od moich ostatnich nastoletnich urodzin dzieli mnie ponad dekada).  Czasami, idac ulica az czekam zeby mnie ktos zatrzymal i zapytal skad wzielam to sliczne dziecie i czy mam licencje na zajmowanie sie nim. Bylam ostatnio na zajeciach 'mama i ja' w pobliskim kosciele. Bylam jedyna mama z pojedynczym potomkiem. Reszta mogla pochwalic sie dwojka lub trojka dorodnych dzieci. Dzieci, zwlaszcza te starsze, biegaly dookola i wrzeszczaly, a mamy przyciskaly ich mlodsze rodzenstwo do nagich piersi i dzielily sie informacjami na temat: dobrych szkol, zalet karmienia piersia do wieku lat czterech, przygotowywania ekologicznych posilkow, chorob wieku dzieciecego, oraz najlepszych edukacyjnych ksiazek dla dzieci. Ja tymczasem o szkolach pomysle za szesc lat, piersia juz nie karmie, posilki wydzielam ze sloiczkow, istnienie chorob ignoruje dopoki mnie nie dopadna, a amerykanskich ksiazeczek dla dzieci nie znam. Moze z wyjatkiem Willy Wonka i Charlottes Web, ktore to przyswoilam kilka lat temu pracujac jako babysitter. I czasami mowie do siebie 'A pies wam morde lizal!", ale czasami mam wizje nastoletniej Stokroty upasionej na czipsach, z wytatuowanymi ramionami, trzaskajacej mi drzwiami w twarz z krzykiem: "trzeba bylo mnie karmic piersia do pelnoletnosci i zapisac do prywatnego przedszkola na manhatanie!!!".

1 comment:

  1. O Wyrodna! Nie zapiszesz do prywatnego? I nie bedziesz w komitecie rodzicielskim z Sarah Jessica Parker?! :-)))

    ReplyDelete