Sunday, October 9, 2011

Niedotulona mama

Jestem niedotulona. Ostatnio mam ogromna potrzebe przytulania Stokroty, calowania, glaskania, laskotania, i znowu przytulania. Tymczasem moja dziewczynka ma zupelnie inny sposob na zycie, i w maminym uscisku wytrzymuje najwyzej pol sekundy. I co ja mam zrobic z taka iskierka? I skad mi sie to nagle wzielo? Moze to idzie jesien, i tak mi sie objawia jakis instynkt zapatulania wszystkiego w cieplo, grzania i wzajemnego dogadzania? A moze mam parcie na nastepne dziecko? (chociaz nikomu sie nie przyznaje, nawet sobie, to mam. Ale rozum mowi nie, i tego sie trzymam). W kazdym razie  pozostaje mi tulenie naszego Pikla, i ewentualnie meza...

Oprocz tulenia, oto lista rzeczy ktorych Stokrota nie lubila/nie lubi:
  • smoczek - nigdy nie moglismy jej przekonac do tego substytutu matczynej piersi. "Smoczek"  - twierdzi Stokrota -"jest przydatny, ale tylko wtedy kiedy doczepiona jest do niego butelka z mlekiem"
  • samodzielna kapiel - Stokrota kapie sie tylko z mama. Wanna bez mamy jest duza, nudna i na pewno grozna. 
  • przytulanka - podobno niektore dzieci od urodzenia maja jakis ulubiony kocyk czy misia, z ktorym zasypiaja, i ktory ma funkcje uspokajajaca. Stokrota na razie do zadnych pluszakow sentymentu nie przejawia. Ma jednego misia, ktorego karmi od czasu do czasu butelka, ale na tym sie konczy ich zazylosc.
  • siedzenie - Stokrota w zasadzie nigdy nie przeszla przez etap siedzenia. Od lezenia przeszla bezposrednio do chodzenia w 12 miesiacu zycia. Do tej pory nie lubi siedziec na pupie. Najwyzej kuca. 
  • kaszki - kaszkom mowimy zdecydowane nie. Z rzeczy glutowatych toleruje jogurt.
  • odkurzacz-suszarka-blender: wszystkie halasujace przedmioty motywuja Stokrote do biegniecia kucgalopkiem do najdaleszego kata mieszkania z rozdzierajacym placzem. Dobra wymowka by zbyt czesto nie odkurzac. 
  • wlosy - no dobra, wlosy juz ma, ale ile ja sie musialam na nie naczekac. Moja siostra kupila Stokrocie spineczki kiedy ta skonczyla trzy miesiace. W dalszym ciagu czekaja by sie do czegos przydac. 
  • spanie bez przerwy - do tej pory osmiogodzinny nieprzerwany sen jest dla mnie marzeniem. Ktos przeciez musi podac Stokrocie pol litra mleka, w trzech porcjach, ktore wypija w ciagu nocy. Ciekawe czy mozna dac jej jedna politrowa butelke. Ale chyba takich nie ma. 
A ze zbliza sie godzina 23, zegnam panstwa i ide na moja trzygodzinna pierwsza drzemke.
 

No comments:

Post a Comment